Hoe gaat gastouderopvang in z’n werk
Intake en kennismakingsprocedure
Zodra u zich heeft ingeschreven bij De Oppas neemt een medewerker van De Oppas contact met u op om een kennismakingsgesprek te plannen. Tijdens dit kennismakingsgesprek worden al uw wensen doorgesproken, van opvangtijden tot eetgewoonten tot ideeën over b.v. tv kijken. Vervolgens wordt er een kennismakingsgesprek gepland met één of meerdere passende gastouders. Hier is altijd een medewerker van de Oppas bij aanwezig. In dit gesprek wordt uitgebreid gesproken over alles waar de gastouder en u mee te maken krijgt tijdens de opvang. Als u, na enige bedenktijd, graag met onze gastouder in zee gaat kan de opvang beginnen.
Wennen bij gastouder
Voordat uw kind bij de gastouder komt is het belangrijk dat uw kind een aantal keer komt wennen. Uw kind staat in het wenproces centraal. Als alles naar tevredenheid verloopt kan de opvang volgens contract gecontinueerd worden.
Evaluatie
Jaarlijks vindt er een evaluatie over de opvang plaats. Tijdens deze evaluatie worden alle aspecten van de opvang besproken. Van deze evaluatie wordt een verslag gemaakt dat wordt ondertekend door u als ouder.
Administratief en financieel
De Oppas zorgt voor de administratieve en financiële afhandeling van de opvang. Zo verzorgt De Oppas de facturen, de uitbetaling van de gastouders en het maken van een jaaropgave.
Kinderopvangtoeslag
Omdat u gastouderopvang afneemt bij De Oppas komt u mogelijk in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. Dit kunt u gemakkelijk zelf berekenen op www.toeslagen.nl.
Mocht u ondersteuning nodig hebben bij het berekenen van uw toeslag of het aanvragen van uw toeslag dan kunt u contact opnemen met De Oppas. Wij helpen u, ook hiermee, graag verder.
Meer weten over De Oppas? Neem contact met ons op!